onsdag 2 april 2014

SiV

Årets SiV är förbi. Och lämnar i vanlig ordning efter sig en längtan tillbaka. Det är en ynnest att få umgås med likasinnade en hel helg, utan att behöva bry sig om omvärlden bortom Grötös gränser. I år var dessutom vädret fantastiskt och vi tillbringade väldigt mycket tid utomhus i solen med sticket i hand.



Garntrassel. På grund av en katt. Inte mitt trassel tack och lov!

Charlotte kom upp till mig i Halmstad redan på torsdagkvällen och blev genast Jacks (vår tax) favorit! Jag tror han hade velat behålla henne ;-) Vi satt och pratade och stickade hela kvällen och hade det hur mysigt som helst.

Jag gick en workshop för att få möjlighet att gräva ner mig lite grand i patentstickningens ädla konst. Åsa (Garnasinne) var en utmärkt guide, och jag ska göra mitt bästa för att förvalta den kunskap hon delade med sig av. Jag handlade inte å jättemycket (Sammanlagt drygt 5hg, varav 2 var beställt i förväg), men kom ändå hem med mer garn än jag tänkt mig... Sponsorgåvor, vinster, garnbyte etc. Jag blev inte Snabbaste Stickaren i Väst i år heller, men så långt sträckte inte sig mina ambitioner heller. Ingela är verkligen en värdig vinnare!

Nåväl främsta behållningen var ändå samvaron med gamla och nya vänner. Inte minst övningarna i "tvåpersonersstickning" mitt i natten ... Vi satt uppe till sent, sent, drack vin, spelade gitarr, sjöng, stickade och skrattade. Det var tur att jag inte skulle gå någon workshop på söndagsmorgonen, då var jag allt rätt trött.
Linda och Marie stickar tillsammans, Linda med höger sticka och Marie med vänster. Djup koncentration!


Alldeles vindstilla


Samling innan avsked och hemfärd för denna gång

Och så åkte vi hemåt mot fastlandet igen.

2 kommentarer:

  1. Roligt att få se lite bilder därifrån. Verkar ha varit en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det såg ut. Måste fara ditt nåt år.

    SvaraRadera