fredag 25 april 2014

För mycket på gång, eller ...? / Too much at the same time, or ...?

Så igår började jag på ytterligare en stickning, ett par sockar till min goda vän, som jag haft ända sedan lågstadiet. En present, hon vet att hon ska få dem, men inte hur de kommer att se ut.

Och så stickar jag på ytterligare ett par sockar, i lyxigt handfärgat garn från Lene på Bornholm. Mönstret är Wanida från Cookie A.

Och så finns det två tröjor på gång till mig själv. Och så virkar jag rutor. Och så stickar jag lappar av restgarner. Och så stickar jag en stor cirkelrund regnbågssjal. Och en randig halsduk inför Stickfestivalen i Höganäs. Och så ligger det en nästan färdig present också.

Och just det, jag höll på att glömma sjalen jag stickar på när jag åker bil!

För mycket? Nej, man måste ha stickningar för alla sinnesstämningar och platser!

Det lär bli fint väder i morgon också, då ska jag plocka fram kameran och ta lite bilder för bloggen!

Well, yesterday I started yet another knitting, a pair of socks for an old school friend of mine. 
And I'm knitting socks for myself, Wanida from Cookie A, in a beautiful handcoloured wool from Lene on Bornholm .

Two sweaters for myself are on my needles. And I'm crocheting squares. And I'm knitting squares from leftover wool. And I'm knitting a large circular rainbow shawl. And a striped scarf to display at a workshop in Höganäs. 

And I almost forgot to mention the shawl I'm working on while riding in the car (not driving, of course).

Too many knittings? No, you need a knitting for any mood and any place!

Tomorrow's going to be a sunny day, so I'll take some pictures for the blog!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar