måndag 6 januari 2014

Gammel-UFO och teststickning

I min UFO-samling finns en gammal goding, Lidiya (Fasset), som jag så väldigt gärna vill ha klar. Nu ska den ha sin permanenta plats vid soffan, så att det blir något stickat på den. Bakstycket är snart klart. Jag har bara plockat garn ifrån min garnlager, så kvalitéerna växlar, men grovleken är densamma.


Men nu är jag ju en gång för alla ingen monogamstickare. Så det kommer att dyka upp andra stickningar här också. Just nu stickar jag på ett par sockar, på en sjal, på en poncho, på en annan tröja, ja, ni är nog många som känner igen er!

Dessutom måste jag förbereda provlappar till mina workshops under året. Min Lidiya blir kanske inte klar i år heller. Vi får se.

Mitt experiment från i höstas är klart. Det blev en mössa. Mönstret är skrivet, lämnas för teststickning nästa vecka.

Found an old UnFinished Object (UFO) the other day, that I really want to finish. In between everything else, that I'm knitting... Also finished a pattern for a hat, that will be sent for "test knitting" next week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar