onsdag 2 oktober 2013

Vantstickning

Jag har också köpt vantboken alla pratar om, Vantar för alla årstider av Kamilla Svanlund och Clara Falk. Jag tänker inte skriv någon längre recension, det har andra (t.ex VisaLisa och Dödergök) redan gjort alldeles utmärkt. Men jag är förtjust i färgerna, i variationen, i designen av själva boken. Jag måste ju nästan sticka halvvantarna som heter Kerstin, bara för att. Annars ligger Sigrid bra till. Halvvantar i lin för sommarbruk är ju alldeles perfekt. Och Otto, jag gillar detaljen med annan färg med i mudden. Och så kan vi fortsätta.

Under tiden stickar jag andra vantar, Narwhal Mittens av Ysolda Teague (Whimsical Knits 3) i Cinnia från Filcolana.


Och tunntunna muddar i Quperfino på stickor 1.25.


Man har inte roligare än man gör sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar