lördag 12 oktober 2013

Oplanerat tema

På sistone har jag stickat/börjat sticka flera av Ysolda Teagues mönster. Inte planerat  på något sätt, det har bara blivit så. Ysolda har bland annat publicerat ett par samlingar med små nätta stickningar, Whimsical Little Knits, som är lätta att ta till när man sitter där med EN härva eller ETT nystan av något garn.

Nu blev det mössan Oxidize från Whimsical Little Knits 3.


Mössan täcks med ett mönster med lyfta maskor, delvis i ett flätmönster. Jag gillade mönstret, men var mindre förtjust i garnet jag hade valt (dvs hittat i garnskåpet). Det är Rowan Tapestry, ull och sojafibrer, melerat. Det delade på sig, det hakade i sig själv, så det var svårt att dra upp, och ändå gled det av stickorna titt som tätt. Rowan har inte garnet i sitt sortiment längre, så det var kanske fler än jag som inte gillade det.


Nåväl, det blev en mjuk gosig mössa i alla fall. Inte alls mina färger, så jag lägger den i presentlådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar