torsdag 19 september 2013

Cirkus


Det är tur man har alternativa fotomodeller när barnen har flyttat hemifrån. Benjamin ställde upp som vanligt :-). På sig har han Cirkus, en LÅÅÅÅÅÅNG halsduk i Rowan Kid Silk Haze Stripes. Färgerna påminner mig av någon anledning om cirkus, därav namnet. (Det kan ju bero på att jag ska se Knitting Peace med Cirkus Cirkör i Landskrona på söndag också.)


Halsduken är slätstickad på stickor 3 och jag har använt två nystan (totalt 100g) och slutresultatet är mer än 2 meter långt. Jag har valt att inte blocka den, eftersom jag vill att den ska rulla sig i kanterna. På något sätt går det ihop med garnet, tycker jag.


Mohair tillhör inte mina favoritkvalitéer, men just här fungerar det bra. Mjukt, lite fluffigt, men starkt eftersom en silketråd löper med hela vägen. Det är Kaffe Fassett som har färgsatt garnet, och det där med färger det kan han verkligen!


Och till sist fick Benjamin låna min vantstickning en liten stund, på villkor att han inte drog ut stickorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar