tisdag 18 juni 2013

Babystickning på stickor 3, Lene Holme Samsøe


Lene Holme Samsøe har gett ut ett litet häfte med babykläder stickade på stickor 3. Enkla fina modeller, i mjuka färger, så att man verkligen kan se hur plagget ser ut. Där finns bilder på bara plaggen och där finns bilder på små barn med plaggen på. Det syns att plaggen passar en liten babykropp och inte bylsar till sig på fel ställen.





Alla plaggen är stickade med stickor 3 i garn som motsvara ca 400m/hg. Jag vet precis vilken härva jag ska leta rätt på i garnskåpet och sticka koftan på framsidan i!

Och för er som tycker att det kan vara lite svårt med beskrivningar på danska, så kan jag tala om att den finns översatt till svenska. Mitt exemplar har jag fått tag på via Lenas Garn i Höganäs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar