söndag 12 augusti 2012

Köpenhamn, igen.

I fredags besökte jag Köpenhamn för andra gången i sommar. Tåget dit tar drygt två timmar och man behöver inte byta. Det går en gång i timmen. Varför åker man inte oftare?

 Naturligtvis besökte jag Sommerfuglen igen. Lite mer jak/bambu och jak/babycamel från Lotus Yarns och några nystan Geilsk bomull och ull fick följa med hem den här gången.

Vi gick till Nationalmuseum och tittade på utställningen om Danmarks forntid där man bjudit in nutida konstnärer att "kommentera" de gamla föremålen. Riktigt roliga var de fantasifulla, men helt tosiga, beskrivningar som dök upp av en del av föremålen. Jag tror INTE att danskarna besegrade kung Hammurabi vid ett slag i södra delarna av nuvarande Jylland. Med mera.

Hem kom jag med huvudet fullt av idéer. Idag har jag suttit på verandan och försökt förverkliga en av dem. Något stickat runt, på kors och på tvärs, i flera färger. Hm. Kanske. Ska sova på saken.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig tur. Kram, ked af jeg ikke fik set dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång jag åker talar jag om det för dig i förväg, så kanske vi kan ses ...

      Radera